مشکلات تنفسی در کودکان

حتما تا به حال پیش آمده که کودک‌تان خوب نفس نکشد. از خود می‌پرسید چرا؟ نکات زیادی به ذهن‌تان خطور می‌کند اما مطمئن نیستید که علت واقعی را کشف کرده‌اید..


Image result for ‫کودک‬‎

تنفس سخت کودک:


کودکان در تمام اوغات سروصدا می کنند وسریع نفس کشدن در هنگام تب یکی از خصوصیات آنها است اما اگر سریع تنفس کردن به یکی از کارهای روزمره کودکان تبدیل شود، باید به پزشک مراجعه شود. سخت نفس کشیدن به خصوص در هنگام بازی یا ورزش نگران کننده است.اگر هنگام استشمام صدایی با فاصله شنیده شود، میتواند یکی از نشانه های مشخص آسم باشد.


با توجه به آمار مراکز کنترل وپیش گیری بیماری در سال 2015، شش میلیون کودک مبتلا به آسم بوده اند ؛ اگر تنفس سخت همراه با کبودی لب ها باشد،این نشانه ای از بیماری برونشیت است. حتی یک مشکل جزئی تنفس می تواند باعث کاهش سطح انرژی کودک شما وابتلا به بیماری های جدی شود، بنابراین اگر شما متوجه شدید که فرزندتان به سختی تنفس می کنند، بلافاصله به متخصص اطفال مراجعه کنید.


6 علت مهم بد نفس کشیدن کودک


1- خشک بودن دهان: اگر کودک‌تان از راه دهان نفس می‌کشد (احتمالا به این دلیل که بینی بر اثر سرماخوردگی مسدود شده یا علت مشابه دیگری) شک نداشته باشید که تجمعی از عوامل باکتریایی در دهانش ایجاد شده و این می‌تواند یکی از عوامل مهم بد نفس کشیدن کودک باشد.


2- شیء خارجی: هر چیز کوچکی نظیر دانه غلات، قطعه‌ای ریز از یک عروسک کوچک و یا هر شیء دیگری که کودک وارد بینی‌اش می‌کند می‌تواند به بد نفس کشیدنش منجر شود. بروز چنین اتفاقاتی در نوزادان یا کودکان نوپا شایع تر از سایر کودکان بزرگسال‌تر است.


3-عدم رعایت اصول بهداشتی: در دهان ما همواره مقادیری از باکتری‌ها زندگی می‌کنند که به طور طبیعی خطری برای سلامتی‌مان به همراه ندارند اما وقتی که شب هنگام با دهان مسواک نخورده به خواب می‌رویم، شرایط تغییر می‌کند زیرا عوامل بیماری‌زا فعالیت خود را در سراسر محیط گرم و مساعد دهان آغاز می‌کنند. تجمع آن‌ها در گلوی کودک به اوج می‌رسد که این می‌تواند عامل جدی برای تنفس بد او به شمار آید.


4- حفره‌های دندانی: این عارضه در کودکان رایج است و به عنوان یکی از عوامل اصلی تنفس بد به شمار می‌آید.


5- خوردن غذاهای پر ادویه: مطالعات پزشکی نشان داده کودکانی که به خوردن انواع غذاهای پر ادویه علاقه زیادی دارند و معمولا سیر و پیاز زیادی می‌خورند ممکن است نتوانند به راحتی سایر کودکان نفس بکشند زیرا ثابت شده که این نوع مواد غذایی تحریک کننده بر عملکرد سیستم تنفسی تأثیر می‌گذارند.


6- ابتلا به بیماری خاص: بیماری‌هایی نظیر عفونت سینوسی، ورم لوزه و یا حتی آلرژی‌های فصلی می‌توانند عاملی جدی برای بد نفس کشیدن باشند..


منبع : کمونه

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی