انواع سوخاری و طرز تهیه آن

حتی اگر سوخاری‌ها گزینه اول شما در فست‌فودها نباشد، هر از گاهی که از پیتزا و برگر خسته شوید برای تنوع، سوخاری سفارش می‌دهید. البته بعضی از افراد به‌قدری عاشق سوخاری هستند که اگر برای غذای اصلی هم سفارش ندهند، حتما به عنوان پیش‌غذا هم که شده، سوخاری می‌خورند. سوخاری‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع آن می‌تواند غذای اصلی یا پیش‌غذا باشد. معروف‌ترین سوخاری که به عنوان وعده اصلی درنظرگرفته می‌شود، مرغ است و قارچ و پیازحلقه‌ای هم از سوخاری‌های معروفی است که به عنوان پیش‌غذا خورده می‌شود. به هرصورت سوخاری‌های لذیذی که ما امروزه می‌خوریم، تاریخچه‌ای دارند که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

۰ نظر ۱

ارتباط واکسن سرخک و اختلال اوتیسم

ارتباط واکسن سرخک و اختلال اوتیسم

صحبت از تاثیر واکسنهای MMR در ابتلا به اختلال اوتیسم ، همواره از دهه 90 میلادی وجود داشته ،اما تاکنون هیچ دلیل محکمی بر اثبات رابطه ای قطعی در این میان ارائه نگردیده است.

 

حتی طی گزارشی که در سال 1998 منتشر شد ، نخستین بار چنین ادعایی مطرح شد و رابطۀ میان واکسن های سرخک ، سرخجه و اوریون با اختلال اوتیسم مورد بحث واقع گردید . گرچه این موضوع به طور کلی از اعتبار ساقط گردید اما کشمکش جهت اثبات و رد این ادعا، همواره به بحثی داغ در این سال های متمادی در میان پژوهشگران بدل گشته است.برای هر پدرومادری نیز ، قطعا این نگرانی به وجود خواهد آمد که آیا می تواند به واکسن های ام ام آر اطمینان نماید و یا تا رسیدن به نتایج قطعی تر باید صبر کند.

۰ نظر ۰

راه‌های پیشگیری از چاقی

فهیمه سهیلی‌پور، فوق تخصص غدد درون ریز کودکان، درباره «راه‌های پیشگیری از چاقی»، اظهار داشت: باید دانست که چاقی یک بیماری مزمنی است که مانند بسیاری از بیماری‌های مزمن، عوامل متنوعی در ایجاد آن دخالت دارند و کنترل چاقی در جوامع تنها با کنترل همین عوامل ممکن خواهد بود. 

وی ادامه داد: پیشگیری از چاقی مانند هر بیماری دیگری در سطوح اول، دوم و سوم مطرح است. در پیشگیری سطح اول، ارائه برنامه‌های آموزشی به عموم مردم جامعه به ویژه گروه‌های خاص مانند کودکان و نوجوانان، خانم‌های باردار و شیرده و سالمندان ضروری است. 

سهیلی‌پور اضافه کرد:‌این برنامه‌ها باید براساس وضعیت سنی، اجتماعی و اقتصادی افراد تنظیم شده و به صورت آسان قابل اجرا باشد؛ بدیهی است که پیشگیری از چاقی در جامعه تنها با توصیه و هشدار به مردم عملی نیست. 

Image result for ‫پیشگیری از چاقی‬‎

۰ نظر ۱

تاثیر مثبت نوشیدن چای بر سلامت مغز

پژوهشگران "دانشگاه ملی سنگاپور" در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند نوشیدن یک فنجان چای در روز نه تنها برای مغز خوب است بلکه از کاهش شناختی ناشی از بالا رفتن سن نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران اخیرا دریافته‌اند چای علاوه بر خواص ضد پیری برای مغز نیز مفید استو همچنین از مرگ و میر های غیر طبیعی جلوگیر میکند..

پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور طی این مطالعه حدود ۴۰ فرد بالغ بالای ۶۰ سال را مورد بررسی قرار دادند و از آنها خواستند تا یک سری از آزمایش‌های شناختی را انجام دهند.

چای

۰ نظر ۱

طرز تهیه حلیم گندم مناسب برای وقت افطار

روش تهیه حلیم گندم غذای بسیار خوشمزه و مناسب برای ماه رمضان را برای شما داریم که میتوانید در زیر دستور تهیه آن را بخوانید. ماه رمضان هست و بازار پختن حلیم بسیار داغ! زیادند تعداد کسانی که حلیم های بیرون، حتی مشهور ترین شان را قبول ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان در منزل درستش کنند. در ا ین مقاله طرز تهیه یک حلیم خوشمزه را به شما آموزش داده ایم

طرز تهیه حلیم گندم مناسب برای وقت افطار

۰ نظر ۰

جوجه کباب رژیمی مخصوص را با این روش بپزید

مواد لازم برای درست کردن سس ماست :

  • ماست :نصف فنجان
  • خیار :نصف یک عدد
  • برگ گشنیز:1 قاشق سوپ خوری
  • پیاز:1 قاشق سوپ خوری

۰ نظر ۰

طرز تهیه ماست خانگی

ماست یکی از انواع لبنیات است که از تخمیر شیر توسط نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلوس حاصل می‌شود. از هر نوع شیری برای تهیه ماست می‌توان استفاده نمود، اما ماست‌های امروزی را اغلب از شیر گاو تهیه می‌کنند.

مواد لازم :

شیر  ۲ لیتر
ماست  ۴ قاشق غذاخوری سرپر

دستور تهیه :

شیر را درون ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کاملا بجوشد.(کف روی شیر را جدا کنید) بهتر است، بعد از اینکه شیر جوشید با حرارت بسیار کم حدود ۱۰ دقیقه دیگر شیر گرم شود. سپس شیر را از روی شعله بردارید و بگذارید تا کمی سرد شود و به دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد برسد. در این مرحله بهتر است با دماسنج گرمای شیر را اندازه بگیرید، چون اگر شیر گرم‌تر یا سردتر باشد و ماست را به آن اضافه کنید نتیجه نهایی خوب نخواهد شد. البته می‌توانید برای تعیین دمای شیر انگشت خود را چند ثانیه درون شیر نگه دارید، شیر می‌بایستی کمی گرم باشد اما انگشتتان نسوزد. وقتی شیر به دمای مورد نظر رسید باید کمی از شیر را در ظرفی جداگانه ریخته و با ماست مخلوط کنید (ماست را از کمی قبل از یخچال بیرون آورید). مایه ماست را به آرامی به شیر اضافه کنید و کمی هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس درب ظرف ماست را گذاشته و دور آن را حوله یا پتو بپیچید و در محیط گرمی همانند کنار بخاری یا شوفاژ بگذارید. زمان تقریبی تهیه ماست حدود ۴ تا ۸ ساعت می‌باشد. بعد از گذشت این زمان ظرف ماست برای مدت ۲ ساعت نیز درون یخچال بگذارید تا کاملا ماست سفت و غلیظ شود.

۰ نظر ۰

رژیم غذایی افراد دیابتی

رژیم غذایی مناسب به افراد دیابتی کمک زیادی میکند, آن ها با تغذیه مناسب میتوانند میزان تزریق انسولین را کاهش دهند.افراد دیابتی

افراد دیابتی

رژیم غذایی و ورزش در کنار یکدیگر، می توانند به افراد دیابتی کمک کرده تا میزان نیاز آن ها به مصرف قرص یا تزریق انسولین کاهش یابد.

۰ نظر ۰

آموزش درست کردن “باقالی پلو” فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی

 مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه

  • ماهیچه با استخوان گوسفندی :3 عدد
  • پیاز خلالی شده :2 عدد
  • سیر رنده شده :3 حبه
  • برگ مو :3 عدد
  • پودر پاپریکا :1 ق چ
  • فلفل سیاه :نصف ق چ
  • جوز هندی :نصف ق چ
  • زعفران دم کرده :3 ق غ
  • نمک :به میزان لازم

۰ نظر ۰

عوامل فاسد کننده شیر مادر را بشناسید!

علت فاسد شدن شیر مادر چیست ؟

شیر مادر یکی از بهترین غذاها برای کودکان است که خاصیت فراوانی در رشد فکری وجسمی کودک دارد . در دوران شیر دهی زنان باید رژیم غذایی مطلوب داشته باشند تا شیرشان از کیفیت بالایی بر خوردار شود اما برخی عوامل باعث می شوند تا شیر مادر فاسد شود با این عوامل آشنا شوید.شیر مادر

شیر مادر

چه چیزهایی شیر مادر را فاسد می کند؟

یکی از بیشترین غصه های مادران بعد از زایمان این است که آیا شیر خوب و کافی برای تغذیه نوزادم دارم؟در این مطلب سعی کردیم به این سوال از دیدگاه طب ایرانی پاسخ بدهیم که چه شیری برای تغذیه نوزاد خوب و مناسب است.

در طب ایرانی بهترین شیر و سازگارترین شیر با طبع هر نوزاد، شیر مادر اوست. نه تنها در طب ایرانی بلکه در طب مدرن هم دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که بهترین شیر برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد، شیر مادر است. جالب این جاست که شیردهی برای خود مادر هم مفید بوده و بدنش را سبک می کند. همچنین شاید دوست داشته باشید بدانید چه باورهای درست و نادرستی در دوران شیردهی وجود دارد؟

بعضی مادران فکر می کنند هر چقدر شیرشان حجیم تر، چرب تر و غلیظ تر باشد، برای نوزاد بهتر است اما از نظر طب ایرانی برای اینکه بدانید شیرتان برای تغذیه فرزندتان مناسب است یا نه لازم است 7 خصوصیت را در آن بررسی کنید.
7 خصوصیت شیر خوب
1- قوام یا غلظت شیر مادر باید معتدل باشد. اعتدال قوام نشان دهنده تعادل بین بخش پنیری یا همان پروتئینه و آب شیر است که هر دو برای رشد نوزاد لازم هستند. برای اینکه بدانید شیر غلظت خوبی دارد یا نه می توانید یک قطره از آن را روی ناخن تان بچکانید. اگر جاری شد نشانه رقت و اگر ثابت ماند نشانه غلیظ بودن است اما اگر در حال حرکت متوقف شد، یعنی شیر خوب و معتدلی دارید. البته روش های دیگری هم برای تشخیص غلظت شیر هست اما این روش ساده ترین آنهاست.

2- مقدار شیر هم باید معتدل باشد. میزان زیاد شیر می تواند نشانه رطوبت زیاد آن باشد که می تواند در بدن آمادگی برای عفونت ها ایجاد کند. میزان خیلی کم شیر هم می تواند نشانه خشکی مزاج باشد. لازم است بدانید در طب ایرانی برای رشد نوزاد، میزان حرارت و رطوبت باید کافی و در حد اعتدال باشد تا بتواند رشد مناسبی داشته باشد. بنابراین شیری که خیلی مرطوب یا خیلی خشک باشد برای رشد مناسب نیست.

3- رنگ شیر باید کاملا سفید باشد. اگر شیر به تیرگی یا سبزی متمایل باشد نشانه سردی و خشکی آن است و اگر به زردی متمایل باشد نشانه غلبه حرارت و صفراست که هیچکدام برای رشد مناسب نیستند.

۱ نظر ۰