طرز تهیه سرکه سیب خانگی

آموزش کامل طرز تهیه سرکه سیب خانگی

سرکه سیب همانند سرکه انگور طعم ترشی دارد، اما برخلاف آن گلو را نمی‌سوزاند. علاوه بر این خواص بی نظیری دارد که این ماده غذایی را به یک دارو تبدیل کرده است، از اینرو سرکه سیب بسیار مورد توجه قرار دارد. به چند روش می‌توانید از این سرکه استفاده کنید، به عنوان چاشنی سالاد و سایر غذا‌ها و به صورت محلول در آب (روزانه یک قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید). در ادامه طرز تهیه سرکه سیب فوری و تهیه آن به روش سنتی را شرح خواهیم داد.

Image result for ‫سرکه سیب خانگی‬‎

از این سرکه امروزه در بیشتر دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و از محصولاتی می باشند که به سختی بدست می آیند و یا هزینه بر می باشند .

مواد لازم :

ظرف بزرگ شیشه ایی

یک کیلو سیب

آب

3 قاشق غذا خوری نمک

به اندازه کافی پارچه

طرز تهیه :

سیب را بطور کامل بشویید و انرا به قطعات کوچک برش دهید . آنهار در ظرف شیشه ایی بریزید و شکر و آب را به ان اضافه کنید .

برای پوشاندن ظرف از تکه ایی پارچه استفاده کنید و درب آنرا کاملا ببندید . شیشه را به مدت 5 الی 6 هفته در دمای بین 15 تا 26 درجه سانتی گراد نگه دارید .

بعد از این مدت مایع را به ظرف دیگر بریزید و بگذارید تا 3 روز در ظرف دیگر در همان دما باشد .

بعد از 3 روز مقداری از سرکه بنوشید تا مقدار اسیدی بودن آنرا بسنجید .

خواص سرکه سیب برای سلامتی

دل‌درد

یکی از فواید سرکه سیب برای سلامتی،خاصیت ضد درد آن در مواقع دل‌درد است. وقتی دچار دل‌درد می‌شوید (به علت یبوست، غذای مسموم یا نفخ)، نوشیدن مخلوط سرکه‌ سیب و آب به درمان آن کمک می‌کند، چرا که این ماده دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است.

دردهای عضلانی

هر ورزشکاری نیاز به یک تسکین‌دهنده‌ی قوی برای دردهای عضلانی دارد. برخی بر این باورند که به خاطر وجود استیک‌ اسید در سرکه‌ سیب، استفاده‌ی موضعی از آن می‌تواند دردهای عضلانی را آرام کند. اگرچه هنوز از نظر علمی ثابت نشده اما استفاده‌ از آن در هنگام وجود دردهای عضلانی خالی از فایده نیست.

دیابت

آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت در جهان حدود ۳۴۶ میلیون و در ایران حدود ۴ میلیون نفر است. با توجه به این عدد بزرگ، هر اقدام پیشگیرانه‌ی کوچک می‌تواند مفید باشد. یکی از فواید سرکه‌ سیب پیشگیری از دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن سرکه‌ سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

گلودرد

آیا از گلودرد رنج می‌برید یا هیچ نشانه‌ای از بهبود آن نمی‌بینید؟ نگران نباشید، سرکه‌ سیب یک ماده‌ی کاملا طبیعی برای درمان گلودرد است. یک‌چهارم فنجان سرکه‌ سیب را با همین مقدار آب گرم ترکیب کنید و آن را قرقره کنید. این کار یک فضای اسیدی به وجود می‌آورد که میکروب‌های عامل سرماخوردگی را از گلوی شما می‌زُداید. یکی دیگر از این ترکیب‌ها، آب‌گرم، سرکه‌ سیب، فلفل قرمز و عسل است. این ترکیب را بنوشید.

سکسکه

خوردن یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ سیب می‌تواند از ادامه‌ی سکسکه جلوگیری کند. سرکه‌ سیب با تحریک بیش از حد عصب‌های گلو که عامل اسپاسم هستند مانع از انتقال پیام سکسکه می‌شود.

منبع: ghzaland.wordpress.com

 

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی