رنگینک مجلسی

 

_در ورژن اصلی رنگینک ارد گندم رو با روغن تفت میدن تا طلایی بشه بعد بهش پودر دارچین اضافه میکنن و میریزن روی خرماهایی که در ظرف چیده شدن و گرم یا سرد سرو میکنن خیلی ساده ست،
_خب ،حالا برای تهیه ی یه رنگینک شیک و مجلسیه برش خورده باید چکار کنیم ؟؟؟


_مواد لازم :
_آرد گندم ......۱/۵ لیوان ، من نصف لیوانشو از آرد نخودچی زدم چون هم خوشمزه تر میشه هم خوشرنگتر
_کره .....صدگرم
_پودر شکر...... دو قاشق غذاخوری ( پودر شکر اجبار نیست ولی من زدم )
_پودر هل ودارچین....... هر کدام یکسوم قاشق چایخوری ( من فقط پودر هل زدم)
_زعفران دم کرده و غلیظ...... یک قاشق چایخوری (اختیاری، من نزدم)
_خرما .......حدود ۱۵۰ گرم
_گردو....... مقدارلازم
_پودر پسته یا نارگیل برای تزیین
_ اول هسته خرما هارو خارج کنید و مغز گردو وسطشون بزارید و بذارید کنار
_آرد رو داخل تابه بریزید و با حرارت ملایم حدود ده قیقه تفت بدید تا رنگش طلایی بشه( من چون ارد نخودچی ریخته بودم خیلی کم تفت دادم )
_حالاکره رو باهاش مخلوط کنید و بعد حرارت رو خاموش کنید و هم بزنید تا حالت نرم و خمیری بشه و پودری نباشه ،اگرخشک بود نگران نشید با هم زدن درست میشه و نرم میشه
_بعد پودر قند رو روش الک کنید و پودر هل و دارچین اضافه کنید و خوب باهم مخلوط کنید،
_حالا یه قالب (۱۲ در ۱۶ )رو کمی چرب کنید و داخلش نایلون بندازید مطابق فیلم
_مواد رو دو قسمت کنید و یک قسمتش رو کف قالب پهن کنید و خرماها رو روش بچینیدو بعد نصف دیگه ی مواد رو روی خرماها پخش کنید و بعد یکساعت بزارید داخل یخچال تا کمی سفت بشه سپس مطابق فیلم از قالب دربیارید و برش بزنید و روش پودر پسته یا نارگیل بپاشید،
_رنگینک در دمای محیط که میمونه نرم میشه ولی شکل و فرمشو کاملا حفظ میکنه،نوش جانتون🌹

 

منبع: اینستاگرام

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی